Για να γιορτάσει τα 75α γενέθλια του θρυλικού BMW 328, η BMW παρουσίασε ένα concept αυτοκίνητο, το BMW 328 Hommage. Αυτό το εξαιρετικά ελαφρύ σπορ αυτοκίνητο, δημιουργήθηκε για να αντανακλά τις αρχές που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του αρχικού 328.
To 328 Hommage ζυγίζει μόλις 782 κιλά, χάρη στη χρήση ανθρακονήματος ενισχυμένο με πλαστικό, ενώ τροφοδοτείται από ένα ισχυρό εξακύλινδρο κινητήρα 3.0-λίτρων. Το ταμπλό της BMW 328 είναι εξοπλισμένο με δύο iPhones που βρίσκονται σε ειδικές υποδοχές και τα οποία αναλαμβάνουν πρόσθετες λειτουργίες προβολής για τον οδηγό και το συνοδηγό!
Νέα μοντέλα για τη BMW
Τις τέσσερις νέες εκδόσεις της γερμανικής εταιρίας
Το γύρο του κόσμου κάνουν τα πρώτα στοιχεία που έχουν διαρρεύσει σχετικά με τα 4 νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει ο βαυαρός κατασκευαστής στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβρη. Πρόκειται για τη M5, τη Μ3 GTS Sedan, τη νέα σειρά 1, και τέλος το ηλεκτρικό i3.
Νέα σειρά «1»
Μετά την ανανέωση στις κουπέ και cabrio εκδόσεις της σειράς 1 το Δεκέμβριο του 2010, η BMW θα προχωρήσει στην πλήρη ανανέωση του μικρομεσαίου της μοντέλου με την παρουσίαση της νέας γενιάς, που θα γίνει το Σεπτέμβρη. Όπως αναφέρουν τα σχετικά δημοσιεύματα, το αυτοκίνητο που αυτή τη στιγμή είναι στο τελικό στάδιο εξέλιξης του θα βασίζεται στη σειρά 3, και θα φέρει ανανεωμένη εμφάνιση που σε κάθε περίπτωση θα διατηρεί τον premium όσο και δυναμικό του χαρακτήρα, με πιο έντονες καμπύλες, νέα φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω, νέους προφυλακτήρες, ακόμη και πιο έντονα νεύρα στο καπό. Στο εσωτερικό επίσης θα έχουμε σημαντική ανανέωση με αναβαθμισμένο σχεδιασμό, ενώ ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι και η αύξηση των διαστάσεων, με κυρίαρχη αυτή του μεταξονίου κατά 38 χιλ. (το συνολικό μήκος θα αυξηθεί αντίστοιχα κατά 58 χιλ.) που θα βοηθήσει και στην αντίστοιχη αύξηση των εσωτερικών χώρων και κατά συνέπεια της άνεσης των επιβατών.
BMW i3
Όταν το Φεβρουάριο η BMW παρουσίασε επίσημα το νέο της τμήμα με τον κωδικό «i» ανέφερε ότι αυτό θα ασχολείται αποκλειστικά με την εξέλιξη και κατασκευή οχημάτων που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας προωθώντας έτσι το οικολογικό προφίλ της εταιρείας. Αυτήν ακριβώς τη λογική θα ασπάζεται και το ηλεκτροκίνητο i3 το οποίο θα παρουσιαστεί ως concept στη Φρανκφούρτη. Την τελική του μορφή θα τη δούμε κοντά στο 2013 όπου και το αυτοκίνητο θα βγει στην παραγωγή, ενώ τα πρώτα στοιχεία αναφέρουν ότι η ηλεκτροκινητήρας του θα αποδίδει περί τους 150 ίππους. Η τελική του ταχύτητα θα κυμαίνεται στα 160 χ.α.ω. ενώ η αυτονομία του θα φτάνει τα 257 χιλιόμετρα με μια απλή φόρτιση. Απόσταση που κρίνεται υπεραρκετή για την κάλυψη των ημερήσιων αναγκών των κατοίκων ευρωπαϊκών πόλεων, και όχι μόνο.
BMW M5
Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, το εκρηκτικό μεγάλο σεντάν και μια από τις ταχύτερες BMW, θα συνδυάζει τον οικογενειακό χαρακτήρα με τις καυτές επιδόσεις που μόνο το τμήμα «Μ» ξέρει να χαρίζει σε ένα όχημα του είδους. Το αυτοκίνητο θα χρησιμοποιεί το V8 σύνολο των 4,4 λίτρων, που συναντάμε στις X5 M, και X6 M, το οποίο θα κάνει χρήση υπερτροφοδότησης και θα αποδίδει 560 ίππους και 691 Nm ροπής, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. θα έρχονται σε μόλις 4,5 δλ.
Η κίνηση θα περνά στον πίσω άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου DCT με 7 σχέσεις, ενώ θα υπάρχουν και οι τέσσερις λειτουργίες: Comfort, Sport, Sport-Plus και M Driving. Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν πρέπει να παραλείψουμε και τις φήμες που το θέλουν να παράγεται και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς (μετά από σχετικές δηλώσεις των υπευθύνων), που ύστερα από τη χρήση υπερτροφοδότησης σηματοδοτεί μια νέα σελίδα στην ιστορία των μοντέλων «Μ»!
BMW M3 GTS Sedan
H αντίστοιχα ταχύτερη σεντάν έκδοση της 3άρας θα ονομάζεται M3 GTS Sedan, όμως είναι ακόμη άγνωστο εάν θα χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό 4λιτρο V8 κινητήρα των «απλών» εκδόσεων, ή τον V8 των 4,4 λίτρων της M3 GTS Coupe. Σε κάθε περίπτωση η ιπποδύναμη θα ανέβει κατά 30 ίππους, αγγίζοντας πλέον τους 450 από 420 των απλών εκδόσεων, ενώ το αυτοκίνητο θα είναι και βελτιωμένο σε τομείς όπως η αεροδυναμική και η ανάρτηση. Έτσι θα πατά σε τροχούς 19 ιντσών με χαμηλότερο προφίλ, θα έχει πιο χαμηλό αμάξωμα από μια απλή M3, θα κάνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων με σπόιλερ εμπρός (κάτω από τον προφυλακτήρα), και μεγάλη αεροτομή πίσω, ενώ τέλος θα έχει ελαφρύτερη εξάτμιση, και αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης.
Μια Porsche 911 για την Κίνα
Σε μόλις δέκα αντίτυπα θα κυκλοφορήσει η ειδική έκδοση
Επειδή όπως φαίνεται οι νέες εκδόσεις της Porsche 911 δεν σταματούν να κάνουν την εμφάνιση τους, η γερμανική φίρμα παρουσίασε μια ακόμη ειδική περίπτωση που θα αφορά αποκλειστικά την κινεζική αγορά. Το αυτοκίνητο θα βασίζεται ουσιαστικά στην Turbo S, με την απόδοση να παραμένει στους 530 ίππους.
Παρά λοιπόν το γεγονός ότι σε λίγους μήνες στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Porsche θα παρουσιάσει την ολοκαίνουργια 911, η εταιρεία προχωρά στην παρουσίαση μιας ακόμη έκδοσης του υπάρχοντος μοντέλου που θα κατασκευαστεί αποκλειστικά για την κινεζική αγορά σε μόλις 10 αντίτυπα. Η αφορμή είναι ο εορτασμός των 10 ετών από την πρώτη παρουσία της Porsche στην αγορά της Κίνας, ενώ το συλλεκτικό αυτοκίνητο βασίζεται στην Turbo S και αποδίδει 530 ίππους.
Τα χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από την υπόλοιπη γκάμα είναι το ειδικό χρυσαφί χρώμα, το καπό από ανθρακόνημα, η αεροτομή επίσης από ανθρακόνημα, και οι ζάντες 19 ιντσών της σειράς Sport Classic. Εσωτερικά υπάρχουν παντού επενδύσεις από αλκαντάρα, και επίσης λεπτομέρειες από ανθρακόνημα, ενώ υπάρχει και η αντίστοιχη πλακέτα που αριθμεί το κάθε αντίτυπο. Οι επιδόσεις δεν αλλάζουν από την κανονική Turbo S, με τα 0-100 να έρχονται σε 3,3 δλ. και την τελική να σταματά στα 315 χ.α.ω., ενώ η απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου boxer κινητήρα των 3,8 λίτρων παραμένει στους 530 ίππους και τα 700 Nm ροπής.
Παρά λοιπόν το γεγονός ότι σε λίγους μήνες στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Porsche θα παρουσιάσει την ολοκαίνουργια 911, η εταιρεία προχωρά στην παρουσίαση μιας ακόμη έκδοσης του υπάρχοντος μοντέλου που θα κατασκευαστεί αποκλειστικά για την κινεζική αγορά σε μόλις 10 αντίτυπα. Η αφορμή είναι ο εορτασμός των 10 ετών από την πρώτη παρουσία της Porsche στην αγορά της Κίνας, ενώ το συλλεκτικό αυτοκίνητο βασίζεται στην Turbo S και αποδίδει 530 ίππους.
Τα χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από την υπόλοιπη γκάμα είναι το ειδικό χρυσαφί χρώμα, το καπό από ανθρακόνημα, η αεροτομή επίσης από ανθρακόνημα, και οι ζάντες 19 ιντσών της σειράς Sport Classic. Εσωτερικά υπάρχουν παντού επενδύσεις από αλκαντάρα, και επίσης λεπτομέρειες από ανθρακόνημα, ενώ υπάρχει και η αντίστοιχη πλακέτα που αριθμεί το κάθε αντίτυπο. Οι επιδόσεις δεν αλλάζουν από την κανονική Turbo S, με τα 0-100 να έρχονται σε 3,3 δλ. και την τελική να σταματά στα 315 χ.α.ω., ενώ η απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου boxer κινητήρα των 3,8 λίτρων παραμένει στους 530 ίππους και τα 700 Nm ροπής.
Η Volvo θα χρησιμοποιήσει «KERS»
Τα οφέλη από τη χρήση της νέας τεχνολογίας
O Σουηδός κατασκευαστής ανακοίνωσε επίσημα την εξέλιξη συστήματος KERS το οποίο θα χρησιμοποιεί στα μελλοντικά οχήματα του. Η εταιρεία ανακοινώνει ότι με την τεχνολογία αυτή, οι τετρακύλινδροι κινητήρες θα συμπεριφέρονται σαν εξακύλινδροι, ενώ την ίδια στιγμή θα σημειώνουν 20% χαμηλότερη κατανάλωση.
Σύμφωνα με τη Volvo λοιπόν, η εξέλιξη και χρήση του συστήματος KERS αποτελεί μια εύκολη και ελαφριά λύση η οποία μπορεί να αποφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα και ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη στον τομέα της οικονομίας. Το σύστημα θα είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα, και θα χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που δημιουργείται κατά τη διαδικασία της πέδησης (φρενάρισμα). Όταν αυτό είναι αναγκαίο, θα μεταδίδει την επιπλέον δύναμη στον πίσω άξονα, ενώ ο θερμικός κινητήρας θα απενεργοποιείται κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος. Η Volvo συνεργάζεται με την SKF για την εξέλιξη του KERS (Kinetic Energy Recovery System), και η επιπλέον απόδοση που θα δίνει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης υπολογίζεται στους 80 ίππους, ενώ ο ρυθμός περιστροφής της φτερωτής του συστήματος είναι οι 60.000 σ.α.λ. Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ενώ η Volvo υπολογίζει να εξελίξει το σύστημα μέσα στο έτος που διανύουμε, και να το βγάλει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Σύμφωνα με τη Volvo λοιπόν, η εξέλιξη και χρήση του συστήματος KERS αποτελεί μια εύκολη και ελαφριά λύση η οποία μπορεί να αποφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα και ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη στον τομέα της οικονομίας. Το σύστημα θα είναι τοποθετημένο στον πίσω άξονα, και θα χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που δημιουργείται κατά τη διαδικασία της πέδησης (φρενάρισμα). Όταν αυτό είναι αναγκαίο, θα μεταδίδει την επιπλέον δύναμη στον πίσω άξονα, ενώ ο θερμικός κινητήρας θα απενεργοποιείται κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος. Η Volvo συνεργάζεται με την SKF για την εξέλιξη του KERS (Kinetic Energy Recovery System), και η επιπλέον απόδοση που θα δίνει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης υπολογίζεται στους 80 ίππους, ενώ ο ρυθμός περιστροφής της φτερωτής του συστήματος είναι οι 60.000 σ.α.λ. Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη, ενώ η Volvo υπολογίζει να εξελίξει το σύστημα μέσα στο έτος που διανύουμε, και να το βγάλει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.