O visual designer που έγινε διάσημος σε όλο τον κόσμο, φιλοτεχνώντας πορτρέτα-μωσαϊκά του Στιβ Τζομπς
O κ. Χάρης Τσέβης είναι ένας βραβευμένος διεθνώς έλληνας visual designer (www.tsevis.com). Με βάση την Αθήνα, συνεργάζεται με πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο. Η ζωή του άλλαξε ριζικά όταν φιλοτέχνησε πορτρέτα-μωσαϊκά του Στιβ Τζομπς, φτιαγμένα από φωτογραφίες εκατοντάδων συσκευών της Apple. Το αποτέλεσμα ήταν να εκτοξευθεί η καριέρα του.
«Τον παρακολουθούσα από τη δεκαετία του ’80. Ηταν ένας προσωπικός ήρωας. Εκείνη την εποχή ήταν ελάχιστα γνωστός και έμοιαζε σε πολλούς loser. Για μένα ήταν αυτός που είχε αλλάξει τον κόσμο, είχε ρίξει το τείχος, είχε ανοίξει τα σύνορα. Ταυτόχρονα ως designer, και σε αντίθεση με τον Στιβ Τζομπς και την αγάπη του στο απλό, είχα πάθος με τις εικόνες με μεγάλη πολυπλοκότητα. Με είλκυαν τα μωσαϊκά. Πρέπει να ήταν εκεί κοντά στην επιστροφή του στην Apple, στα τέλη των 90s, που άρχισα να δημιουργώ τα πορτρέτα του».
Τα πορτρέτα αυτά έχουν δημοσιευθεί από το «Time», το «Wired» και τη «Washington Post» στις ΗΠΑ ως τη «Repubblica» στην Ιταλία, «Το Βήμα» στην Ελλάδα και τους «Sunday Times» στη Βρετανία.
Ο κ. Τσέβης σημειώνει ότι ο Τζομπς «ήταν ένα πολύ μεγάλο brand και εγώ το γνώριζα. Ετσι, όταν έγινε η αρχή, η συνέχεια ήταν καταιγιστική. Αρχισα να δέχομαι προτάσεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες για διαφημιστικές εκστρατείες, όπως η IKEA, η Toyota, η Nike και η Pepsi». Ο ίδιος ο Τζομπς είχε δει τα πορτρέτα του; «Δεν μπορώ να το ξέρω» μας λέει ο κ. Τσέβης. «Φαντάζομαι πως ναι. Κάποια στιγμή, πρόπερσι, βρήκα το θάρρος να του στείλω ένα e-mail. Χρόνια το σκεφτόμουν, αλλά δεν τολμούσα. Δεν μου απάντησε. Δεν ξέρω ποια ήταν η γνώμη του και δεν θα μάθω, δυστυχώς, ποτέ. Δεν έχει όμως πλέον σημασία».
Και τώρα; «Τώρα συνεχίζω να κάνω το ίδιο, όπως εδώ και 20 τόσα χρόνια. Ξεκινάω τη μέρα μου με χαρά. Κάτι τέτοιο έλεγε και ο Στιβ. Μπορεί να μην αλλάζω τον κόσμο, αλλά αγαπάω τη δουλειά μου και χαίρομαι να βουτάω μέσα της».