Δυο Επιτροπές, δυο δικαστικές έρευνες και ένας πρέσβης…
Οι αξιολογητές της τρόικας βρίσκονται στην Αθήνα, η Ελλάδα κινδυνεύει να χρεοκοπήσει δια της μεθόδου της αναδιαρθρώσεως, ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ και ΑΔΕΔΥ συμφώνησαν χθες να μην αποδεχθούν το σχέδιο περαιτέρω μετοχοποίησης της ΔΕΗ, ανακοινώνοντας ως ημέρας έναρξης των κινητοποιήσεων – και επομένως προβλημάτων ηλεκτροδότησης – την 11η Μαΐου, ημέρα γενικής απεργίας και το πολιτικό σύστημα αυτοδιαλύεται.
Η κυβέρνηση εμφανίζεται να φέρει σε πέρας τις αλλαγές μόνο στους τηλεοπτικούς μονολόγους των μελών της, η αξιωματική αντιπολίτευση κατάφερε να τραβήξει πάνω της το ενδιαφέρον για μια υπόθεση που σχεδόν αποκλειστικά αφορά τους πολιτικούς της αντιπάλους, στη Βουλή ακούγονται ακατονόμαστες φράσεις για μια υπόθεση που ήδη – με πολιτική ευθύνη – κατέληξε σε περιπεπλεγμένη περιπλοκή.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πριν βελτιωθούν τα πράγματα θα χειροτερέψουν δραματικά. Προσπαθούμε χρόνια, αλλά δεν φτάσαμε ακόμη στον πάτο του βαρελιού. Κάτω από κάθε πάτο, κρύβεται άλλος ένας.
Χθες, το «εφημερεύον θέμα» ήταν το επεισόδιο μέσα στην ειδική κοινοβουλευτική Επιτροπή Αμυντικών Εξοπλισμών και Συμβάσεων. Τα νέα μεταφέρθηκαν από αυτόπτες και αυτήκοες μάρτυρες. Ο πρώην υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης δεν δέχθηκε την «καλημέρα» του βουλευτή του ΛΑΟΣ Γιάννη Κοραντή και του επιτέθηκε φραστικά, με εκφράσεις που, όπως είπαν, ήσαν ακατάλληλες για ανηλίκους.
Η υπόθεση των υποβρυχίων που έγερναν, περιορισθείσα (ελέω πρότασης ΠΑΣΟΚ και αδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας να οδηγήσει στην ψηφοφορία την δική της πρόταση), μόνο στον έλεγχο των έργων και των ημερών του πρώην υπουργού Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου, κινδυνεύει να εξελιχθεί στη θρυαλλίδα που θα οδηγήσει το πολιτικό σύστημα στην αυτοκατάργησή του.
Κατά την χθεσινή συνεδρίαση της συγκεκριμένης Επιτροπής, ο υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος έκανε αυτό που είχε προαναγγείλει δια συνεντεύξεών του στις 29 Απριλίου, την επομένη της ημέρας κατά την οποία η Βουλή είχε αποφασίσει για κάτι το εντελώς διαφορετικό – την σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής για τον κ. Τσοχατζόπουλο.
Αποφάσισε να θέσει θέμα ελέγχου του συνόλου της υπόθεσης από την Επιτροπή Εξοπλισμών, ενώ υποτίθεται ότι, σύμφωνα με όσα ψήφισαν στη Βουλή στις 28 Απριλίου, θα συσταθεί άλλη επιτροπή, ειδικά γι’ αυτήν την υπόθεση.
Αν κάτι τέτοιο συμβεί, καθώς ο κ. Βενιζέλος ήθελε τον συνολικό έλεγχο, αν και άλλα πρότεινε και ψήφισε το κόμμα του, τότε θα λειτουργούν δύο Επιτροπές για το ίδιο θέμα – η μία «περιορισμένης ευθύνης» και η άλλη (του κ. Βενιζέλου), διευρυμένων αρμοδιοτήτων. Και, όπως είπε χθες ο υπουργός, οι δύο αυτές επιτροπές κάπου θα… συναντηθούν!
Ακολουθώντας… αντίστροφες πορείες! Η μία, η ψηφισμένη από τη Βουλή, θα ερευνά το 2000 και πέρα και η άλλη θα ερευνά από το 2010, οπότε και παρελήφθη ο «ισιωμένος Παπανικολής» και κάτω!
Για να συμβεί, όμως, αυτό, πρέπει προηγουμένως να… αλλάξει ο Κανονισμός της Βουλής (το άρθρο 86 δεν το αλλάζουν, τον Κανονισμό, όμως…), ώστε η συγκεκριμένη Επιτροπή να αποκτήσει ανακριτικές αρμοδιότητες!
Έτσι, την ώρα που τα μέλη της (ψηφισμένης) Επιτροπής θα προσπαθούν να ενημερωθούν, η άλλη, η… ενημερωμένη Επιτροπή, θα περιμένει την αλλαγή του Κανονισμού της Βουλής για να μας δώσει τα φώτα της.
Και όχι μόνο αυτό! Υπάρχει κι’ άλλο μπλέξιμο. Όπως είπε χθες ο κ. Βενιζέλος, με δεδομένο ότι η γερμανική εταιρία Ferrostaal (η εταιρία με τις μίζες δηλαδή, που έχει καταδικαστεί ήδη στη Γερμανία για την υπόθεση), ανήκει σε μεγάλο βαθμό σε ένα fund του Αμπου Ντάμπι, θα ανατεθεί στον εκεί Έλληνα πρέσβη να ασκηθεί (από τον… πρέσβη) η μεγαλύτερη δυνατή πίεση, ώστε η γερμανική εταιρεία να καταθέσει στις ελληνικές αρχές και επιτροπές όσα περισσότερα γνωρίζει για την εξεταζόμενη υπόθεση!
Την ίδια ώρα και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν αγοραστεί από εταιρία συμφερόντων Αμπού Ντάμπι (Αμπού Ντάμπι Μαρ) και η Δικαιοσύνη συνεχίζει να ερευνά την υπόθεση από τον Μάρτιο του 2010.
Παράλληλα, χθες ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου για την υπόθεση των τρόλεϊ της ΜΑΝ (για το σκάνδαλο με τις… κεραίες). Η οποία ΜΑΝ είχε μέχρι το 2008 εξολοκλήρου στην κατοχή της την Ferrostaal.
Οπότε θα έχουμε δύο Επιτροπές της Βουλής, μια έρευνα στη Δικαιοσύνη για τα υποβρύχια, άλλη μία για τα λεωφορεία που… έβγαλαν κεραίες και έγιναν τρόλεϊ και έναν πρέσβη να προσπαθεί να πιέσει την Ferrostaal μέσω Αμπού Ντάμπι!
Πιστεύει κανείς ότι πρόκειται να βγει καμιά άκρη; Πιστεύει κανείς ότι θέλουν να βγει κάποια άκρη;
Προφανώς το πολιτικό σύστημα δεν θεωρεί ότι έχει διαλύσει αρκετά τη χώρα. Θέλει να την πάρει μαζί του την ώρα που θα αυτοδιαλύεται…
Η κυβέρνηση εμφανίζεται να φέρει σε πέρας τις αλλαγές μόνο στους τηλεοπτικούς μονολόγους των μελών της, η αξιωματική αντιπολίτευση κατάφερε να τραβήξει πάνω της το ενδιαφέρον για μια υπόθεση που σχεδόν αποκλειστικά αφορά τους πολιτικούς της αντιπάλους, στη Βουλή ακούγονται ακατονόμαστες φράσεις για μια υπόθεση που ήδη – με πολιτική ευθύνη – κατέληξε σε περιπεπλεγμένη περιπλοκή.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πριν βελτιωθούν τα πράγματα θα χειροτερέψουν δραματικά. Προσπαθούμε χρόνια, αλλά δεν φτάσαμε ακόμη στον πάτο του βαρελιού. Κάτω από κάθε πάτο, κρύβεται άλλος ένας.
Χθες, το «εφημερεύον θέμα» ήταν το επεισόδιο μέσα στην ειδική κοινοβουλευτική Επιτροπή Αμυντικών Εξοπλισμών και Συμβάσεων. Τα νέα μεταφέρθηκαν από αυτόπτες και αυτήκοες μάρτυρες. Ο πρώην υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Μεϊμαράκης δεν δέχθηκε την «καλημέρα» του βουλευτή του ΛΑΟΣ Γιάννη Κοραντή και του επιτέθηκε φραστικά, με εκφράσεις που, όπως είπαν, ήσαν ακατάλληλες για ανηλίκους.
Η υπόθεση των υποβρυχίων που έγερναν, περιορισθείσα (ελέω πρότασης ΠΑΣΟΚ και αδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας να οδηγήσει στην ψηφοφορία την δική της πρόταση), μόνο στον έλεγχο των έργων και των ημερών του πρώην υπουργού Άμυνας Άκη Τσοχατζόπουλου, κινδυνεύει να εξελιχθεί στη θρυαλλίδα που θα οδηγήσει το πολιτικό σύστημα στην αυτοκατάργησή του.
Κατά την χθεσινή συνεδρίαση της συγκεκριμένης Επιτροπής, ο υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος έκανε αυτό που είχε προαναγγείλει δια συνεντεύξεών του στις 29 Απριλίου, την επομένη της ημέρας κατά την οποία η Βουλή είχε αποφασίσει για κάτι το εντελώς διαφορετικό – την σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής για τον κ. Τσοχατζόπουλο.
Αποφάσισε να θέσει θέμα ελέγχου του συνόλου της υπόθεσης από την Επιτροπή Εξοπλισμών, ενώ υποτίθεται ότι, σύμφωνα με όσα ψήφισαν στη Βουλή στις 28 Απριλίου, θα συσταθεί άλλη επιτροπή, ειδικά γι’ αυτήν την υπόθεση.
Αν κάτι τέτοιο συμβεί, καθώς ο κ. Βενιζέλος ήθελε τον συνολικό έλεγχο, αν και άλλα πρότεινε και ψήφισε το κόμμα του, τότε θα λειτουργούν δύο Επιτροπές για το ίδιο θέμα – η μία «περιορισμένης ευθύνης» και η άλλη (του κ. Βενιζέλου), διευρυμένων αρμοδιοτήτων. Και, όπως είπε χθες ο υπουργός, οι δύο αυτές επιτροπές κάπου θα… συναντηθούν!
Ακολουθώντας… αντίστροφες πορείες! Η μία, η ψηφισμένη από τη Βουλή, θα ερευνά το 2000 και πέρα και η άλλη θα ερευνά από το 2010, οπότε και παρελήφθη ο «ισιωμένος Παπανικολής» και κάτω!
Για να συμβεί, όμως, αυτό, πρέπει προηγουμένως να… αλλάξει ο Κανονισμός της Βουλής (το άρθρο 86 δεν το αλλάζουν, τον Κανονισμό, όμως…), ώστε η συγκεκριμένη Επιτροπή να αποκτήσει ανακριτικές αρμοδιότητες!
Έτσι, την ώρα που τα μέλη της (ψηφισμένης) Επιτροπής θα προσπαθούν να ενημερωθούν, η άλλη, η… ενημερωμένη Επιτροπή, θα περιμένει την αλλαγή του Κανονισμού της Βουλής για να μας δώσει τα φώτα της.
Και όχι μόνο αυτό! Υπάρχει κι’ άλλο μπλέξιμο. Όπως είπε χθες ο κ. Βενιζέλος, με δεδομένο ότι η γερμανική εταιρία Ferrostaal (η εταιρία με τις μίζες δηλαδή, που έχει καταδικαστεί ήδη στη Γερμανία για την υπόθεση), ανήκει σε μεγάλο βαθμό σε ένα fund του Αμπου Ντάμπι, θα ανατεθεί στον εκεί Έλληνα πρέσβη να ασκηθεί (από τον… πρέσβη) η μεγαλύτερη δυνατή πίεση, ώστε η γερμανική εταιρεία να καταθέσει στις ελληνικές αρχές και επιτροπές όσα περισσότερα γνωρίζει για την εξεταζόμενη υπόθεση!
Την ίδια ώρα και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν αγοραστεί από εταιρία συμφερόντων Αμπού Ντάμπι (Αμπού Ντάμπι Μαρ) και η Δικαιοσύνη συνεχίζει να ερευνά την υπόθεση από τον Μάρτιο του 2010.
Παράλληλα, χθες ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου για την υπόθεση των τρόλεϊ της ΜΑΝ (για το σκάνδαλο με τις… κεραίες). Η οποία ΜΑΝ είχε μέχρι το 2008 εξολοκλήρου στην κατοχή της την Ferrostaal.
Οπότε θα έχουμε δύο Επιτροπές της Βουλής, μια έρευνα στη Δικαιοσύνη για τα υποβρύχια, άλλη μία για τα λεωφορεία που… έβγαλαν κεραίες και έγιναν τρόλεϊ και έναν πρέσβη να προσπαθεί να πιέσει την Ferrostaal μέσω Αμπού Ντάμπι!
Πιστεύει κανείς ότι πρόκειται να βγει καμιά άκρη; Πιστεύει κανείς ότι θέλουν να βγει κάποια άκρη;
Προφανώς το πολιτικό σύστημα δεν θεωρεί ότι έχει διαλύσει αρκετά τη χώρα. Θέλει να την πάρει μαζί του την ώρα που θα αυτοδιαλύεται…