https://4.bp.blogspot.com/-776heEvjeJI/VpfilIweC0I/AAAAAAACBWc/_q4E-nZ5axI/s246/The_biggest_Greek_flag_in_the_World_720p_-Segment_.gif

Monday, March 28, 2011

Το Οσκαρ έχασε τα βήματά του;


 

So, you think you can dance
Η Νάταλι Πόρτμαν έπαιξε μόνο στο 5% των χορευτικών σκηνών στον «Μαύρο Κύκνο» καταγγέλλει η χορεύτρια Σάρα Λέιν.
So, you think you can dance
Η Νάταλι Πόρτμαν στον «Μαύρο Κύκνο» του Ντάρεν Αρανόφσκι. Η 30χρονη ηθοποιός τιμήθηκε με το Οσκαρ πρώτου ρόλου για την ερμηνεία της στο φιλμ, αλλά τώρα αμφισβητείται.
 
Η Νάταλι Πόρτμαν πήρε «άδικα» το Οσκαρ για την ερμηνεία της ως μπαλαρίνα στον «Μαύρο Κύκνο» του Αρανόφσκι. Αυτό ισχυρίζεται μια χορεύτρια ονόματι Σάρα Λέιν, έναν μόλις μήνα μετά την υπέρλαμπρη τελετή απονομής και ενώ η Πόρτμαν ετοιμάζεται να φέρει στον κόσμο το παιδί της, καρπό του έρωτά της με τον χορογράφο του φιλμ Μπέντζαμιν Μιλπάιντ.


Η Πόρτμαν έκανε οκτώ ώρες ασκήσεων καθημερινά και αυστηρή δίαιτα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του ιδιαίτερα απαιτητικού ρόλου της μπαλαρίνας. Αυτήν την αφοσίωση, πέραν των ερμηνευτικών της ικανοτήτων, εκτίμησε και η Ακαδημία και της απένειμε το Οσκαρ.

Τώρα όμως η χορεύτρια Σάρα Λέιν ισχυρίζεται το 95% των χορευτικών σκηνών του «Μαύρου Κύκνου» έγιναν από εκείνη και όχι από την Πόρτμαν!

«Ηθελαν να δημιουργήσουν την εντύπωση στον κόσμο ότι η Νάταλι έχει τόσο μεγάλο χάρισμα στον χορό και δούλεψε τόσο σκληρά για να γίνει σε ενάμιση χρόνο μπαλαρίνα για την ταινία, κυρίως λόγω του Οσκαρ»

Η Λέιν μίλησε στο περιοδικό «Entertainment Weekly», μετά τις δηλώσεις του Μπενζαμέν Μιλπιέ, χορογράφου της ταινίας και πατέρα του παιδιού της Πόρτμαν ο οποίος διατυμπάνιζε ότι το 85% των χορευτικών σκηνών έγιναν από την αγαπημένη του Νάταλι.

Σύμφωνα ωστόσο με την Λέιν το κεφάλι της Πόρτμαν τοποθετήθηκε ψηφιακά στο δικό της σώμα, ενώ οι παραγωγοί της ταινίας της είπαν να μην μιλήσει στον Τύπο για την συμβολή της.

«Τα πλάνα που δείχνουν το κεφάλι της και τους ώμους, ανήκουν αναμφισβήτητα στην Νάταλι. Αλλά αυτά δεν δείχνουν πραγματικά χορό», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Ηθελαν να δημιουργήσουν την εντύπωση στον κόσμο ότι η Νάταλι έχει τόσο μεγάλο χάρισμα στον χορό και δούλεψε τόσο σκληρά για να γίνει σε ενάμιση χρόνο μπαλαρίνα για την ταινία, κυρίως λόγω του Οσκαρ». Οι ισχυρισμοί της Λέιν σίγουρα θα ανάψουν φωτιές καθώς η απονομή του Οσκαρ στην Πόρτμαν βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι κατάφερε να μεταμορφωθεί τόσο πιστά σε μπαλαρίνα και πολλοί θα μιλήσουν για αδικία στο πρόσωπο της Ανέτ Μπένινγκ που χάνει για μία ακόμα φόρα το χρυσό αγαλματάκι από τα χέρια της.

Βέβαια πολλοί είναι αυτοί που θα πουν ότι η Πόρτμαν δεν ήταν υποχρεωμένη να ξέρει και τόσα καλά από πιρουέτες καθώς είναι ηθοποιός και όχι χορεύτρια εφόσον μάλιστα δεν έκρυψε ότι ντουμπλαρίστηκε στις δύσκολες σκηνές.

Εδώ που τα λέμε δεν είναι κάτι τόσο ασυνήθιστο: και η Τζένιφερ Μπιλς στην ταινία «Flashdance» ντουπλαρίστηκε από άνδρα χορευτή στις σκηνές brake dance και η Ούμα Θέρμαν στις σκηνές δράσεις του «Kill Bill». Αλλά ακόμη και ο Στιβ Μακ Κουίν στην ταινία «Η Μεγάλη Απόδραση» έκανε το θρυλικό εκείνο άλμα με την Triumph TR6 Trophy πάνω από τα σιδερένια συρματοπλέγματα των Ναζί με τη βοήθεια κασκαντέρ - όχι επειδή δεν μπορούσε να το κάνει ο ίδιος, αλλά επειδή οι παραγωγοί του φιλμ άκουσαν την ασφαλιστική εταιρεία και τον ανάγκασαν να σταθεί στο πλάι.

Ετσι και αλλιώς και μια άλλη Νάταλι, η Νάταλι Γουντ, εκτόξευσε την καριέρα της μέσα από το μιούσικαλ «West Side Story» ενώ η φωνή ανήκε στην σοπράνο Μάρνι Νίξον…