https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJvaEY_xA9P4w0pNB4u5WjtbGLfKIv0q4VkXF1P3D3Z-L6z5RpOPg2k5XzZ4SW8aXYLTtz9rqwMWUqHMp2kOtrIZvazEt6GU_LEVqRI6bYPLCHJQvQuqv4RNRpbogTvDZFXkwOvP0NtRs/s246/The_biggest_Greek_flag_in_the_World_720p_-Segment_.gif

Sunday, March 27, 2011

Νικητής ο Φέτελ στο πρώτο γκραν πρι της σεζόν



Ο Γερμανός ξεκίνησε από την pole position και κράτησε τη θέση του μέχρι την πτώση της καρό σημαίας
Νικητής ο Φέτελ στο πρώτο γκραν πρι της σεζόν 

Μπορεί να πέρασαν τέσσερις (και πλέον) μήνες, αλλά τίποτα δεν φαίνεται να άλλαξε στο πρωτάθλημα της Formula 1. Όπως και πέρσι, όταν στο Αμπου Ντάμπι ο Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγύριζε τη νίκη για να κερδίσει τον τίτλο, έτσι και φέτος, στο εναρκτήριο GP της σεζόν, ο Γερμανός είδε πρώτος την καρό σημαία.

Ο Γερμανός ξεκίνησε από την pole position, κράτησε τη θέση του και δεν την έχασε ποτέ μέχρι την πτώση της καρό σημαίας στο Αλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας. Στη δεύτερη θέση έμεινε ο Λιούις Χάμιλτον -που ξεκίνησε από εκεί- με τον Βιτάλι Πετρόφ να ανεβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα του στο βάθρο, δείχνοντας ότι ο περσινός του αγώνας στο Εμιράτο δεν ήταν απλά μια «φωτοβολίδα».

Βέβαια, ο Ρώσος εκμεταλλεύτηκε και τη στρατηγική της ομάδας του, η οποία προτίμησε να τον βάλει στα πιτς μια φορά λιγότερη (δύο) από τους Φερνάντο Αλόνσο και Μαρκ Γουέμπερ που ακολούθησαν. Ο Ισπανός και ο Αυστραλός δεν προτίμησαν διαφορετική τακτική μόνο σε σχέση με τον Ρώσο πιλότο, αλλά και σε σχέση με τους δύο πρώτους του αγώνα, οι οποίοι επίσης μπήκαν στα πιτς μόνο δύο φορές.

Ετσι, αποδείχθηκε πως το ρίσκο για τις ομάδες που προτίμησαν να αλλάξουν μόνο δύο φορές τα ελαστικά τους, παρά τη μεγάλη απώλεια χρόνου εξαιτίας φθοράς, βγήκε! Να θυμίσουμε ότι, η Pirelli, η οποία από φέτος είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του πρωταθλήματος, έλεγε πως η βέλτιστη στρατηγική είναι με τρία πιτ στοπ.

Ελα όμως που ο Σέρχιο Πέρεζ στο ντεμπούτο του στη Formula 1 πήγε να τρελάνει τους Ιταλούς. Κάνοντας μόνο μια αλλαγή ελαστικών κατάφερε να πάρει την καλύτερη θέση από τους οδηγούς των λεγόμενων δεύτερης ταχύτητας ομάδων. Ο 21χρονος Μεξικανός πιλότος της Sauber έδειξε πως έχει τη δυνατότητα να μη ζορίζει πολύ τις γόμες του μονοθεσίου του και είδε από την έβδομη θέση την καρό σημαία. Μια δηλαδή μπροστά από τον teammate του, Καμούι Κομπαγιάσι, ο οποίος έκανε (περιέργως) ένα «αθόρυβο» αγώνα.

Μια θέση, δηλαδή, πίσω από τον Τζένσον Μπάτον, ο οποίος είχε έναν πολύ πιο επεισοδιακό αγώνα σε σχέση με τον ομόσταβλό του στη McLaren (Χάμιλτον). Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2009 έχασε θέση στην εκκίνηση του αγώνα, έμπλεξε σε μάχες με τις δύο Ferrari και ένα λάθος του στοίχισε μια επιπλέον επίσκεψη στα πιτς για drive through penalty.

Παρόλα αυτά, τα πήγε καλύτερα από τον Φελίπε Μάσα. Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Ferrari εκκίνησε εντυπωσιακά, ανεβαίνοντας από την ένατη στην πέμπτη θέση, αλλά σταδιακά άρχισε να χάνει χρόνο. Μάλιστα, παραλίγο να μείνει και εκτός δεκάδας, αλλά η καταπληκτική του προσπέραση πάνω στον Σεμπαστιάν Μπουεμί (το highlight του αγώνα) και η «αλληλοεξόντωση» των Νίκο Ρόσμπεργκ και Ρούμπενς Μπαρικέλο τον έφεραν στην ένατη θέση, με τον Ελβετό να κλείνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Την «καταστροφή» για τη Mercedes GP συμπλήρωσε -από πολύ νωρίς μάλιστα στην κούρσα- η εγκατάλειψη του Μίκαελ Σουμάχερ. Ο Γερμανός είχε μια σύγκρουση λίγες στροφές μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων με τον Χάιμε Αλγκερσουάρι, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει μερικούς γύρους αργότερα. Αντίθετα με τον 42χρονο αντίπαλό του, ο Ισπανός συνέχισε τον αγώνα, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν η 13η θέση.

Τουλάχιστον, τα πήγε καλύτερα από ακόμη έναν Γερμανό, τον Νικ Χάιντφελντ. Ο πιλότος της Lotus Renault ξεκίνησε το GP από την 18η θέση, οπότε ήταν λογικό να μπλέξει στη συμφόρηση. Τράκαρε, είχε μηχανικό πρόβλημα σε όλη τη διάρκεια της κούρσας και περιορίστηκε στην πολύ κακή (ιδίως σε σχέση με τον ομόσταβλό του, Πετρόφ) 14η θέση. Οι μόνοι που έμειναν πίσω του και τερμάτισαν ήταν οι Γιάρνο Τρούλι (Lotus Racing) και Ζερόμ ντ’ Αμπρόζιο (Virgin). Τους οδηγούς που είδαν την καρό σημαία συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Force India, Αντριαν Σούτιλ (11ος) και Πολ ντι Ρέστα (12ος).

Τίμο Γκλοκ (Virgin), Χέικι Κοβαλάινεν (Lotus Racing) και Παστόρ Μαλντονάντο (Williams) συμπλήρωσαν μαζί με τους Ρόσμπεργκ, Μπαρικέλο και Σουμάχερ τον πίνακα των εγκαταλείψεων. Μάλιστα, ο πιλότος από τη Βενεζουέλα είχε το θλιβερό προνόμιο στο ντεμπούτο του να είναι αυτός που ξεκίνησε πρώτος το… χορό.

Σαν τελικό συμπέρασμα, λοιπόν, διαπιστώσαμε ότι και φέτος -όπως αναμέναμε- οι Red Bull θα έχουν τον πρώτο λόγο για την κατάκτηση του τίτλου και στις δύο κατηγορίες (πιλότους και ομάδες), όσο πρόωρο και αν είναι αυτό. Εξάλλου, ήδη φιγουράρουν στην κορυφή. Επίσης, ότι οι ομάδες πρέπει να υπολογίσουν καλύτερα τις στρατηγικές τους σε σχέση με τις αλλαγές των ελαστικών. Βέβαια, σε άλλες πίστες θα υπάρχει μεγαλύτερο ποσοστό φθοράς σε σχέση με το «Αλμπερτ Παρκ». Εδώ θα είμαστε και θα το δούμε… Ραντβού στις 10 Απριλίου στη Σεπάνγκ της Μαλαισίας.

Αναλυτικά η κατάταξη του Γκραν Πρι της Αυστραλίας

1. Φέτελ Red Bull-Renault 1:29:30.259
2. Χάμιλτον McLaren-Mercedes + 22.297
3. Πετρόφ Renault + 30.560
4. Αλόνσο Ferrari + 31.772
5. Γουέμπερ Red Bull-Renault + 38.171
6. Μπάτον McLaren-Mercedes + 54.300
7. Πέρεζ Sauber-Ferrari + 1:05.800
8. Kομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1:16.800
9. Μάσα Ferrari + 1:25.100
10. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari + 1 Γύρο
11. Σούτιλ Force India-Mercedes + 1 Γύρο
12. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 1 Γύρο
13. Αλγκερσουάρι Toro Rosso-Ferrari + 1 Γύρο
14. Χάιντφελντ Renault + 1 Γύρο
15. Tρούλι Lotus-Renault + 2 Γύρους
16. Ντ’ Αμπρόζιο Virgin-Cosworth + 3 Γύρους

Δεν τερμάτισαν

Γκλοκ Virgin-Cosworth 50 Γύρους
Μπαρικέλο Williams-Cosworth 49 Γύρους
Ρόσμπεργκ Mercedes 22 Γύρους
Κοβαλάινεν Lotus-Renault 19 Γύρους
Σουμάχερ Mercedes 19 Γύρους
Μαλντονάντο Williams-Cosworth 10 Γύρους
Δεν εκκίνησαν
Λιούτσι HRT-Cosworth -
Καρθικέγιαν HRT-Cosworth -

Ταχέτερος Γύρος: Μάσα, 1:28.947, 55ο πέρασμα

Η Βαθμολογία των οδηγών (μετά από έναν αγώνα)

1. Φέτελ 25
2. Χάμιλτον 18
3. Πετρόφ 15
4. Αλόνσο 12
5. Γουέμπερ 10
6. Μπάτον 8
7. Πέρεζ 6
8. Κομπαγιάσι 4
9. Μάσα 2
10. Μπουεμί 1

Η Βαθμολογία των κατασκευαστών (μετά από έναν αγώνα)

1. Red Bull-Renault 35
2. McLaren-Mercedes 26
3. Renault 15
4. Ferrari 14
5. Sauber-Ferrari 10
6. Toro Rosso-Ferrari 1

O Φέτελ στο πόντιουμ πανηγυρίζει