https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgJvaEY_xA9P4w0pNB4u5WjtbGLfKIv0q4VkXF1P3D3Z-L6z5RpOPg2k5XzZ4SW8aXYLTtz9rqwMWUqHMp2kOtrIZvazEt6GU_LEVqRI6bYPLCHJQvQuqv4RNRpbogTvDZFXkwOvP0NtRs/s246/The_biggest_Greek_flag_in_the_World_720p_-Segment_.gif

Friday, December 10, 2010

Πρώτη πτήση για ένα FW-190 μετά από 67 χρόνια

Την 1η Δεκεμβρίου ένα γερμανικό αεροσκάφος του Β’ ΠΠ ένα FW-190A5/U3 πέταξε ξανά  έπειτα από 67 ολόκληρα χρόνια. Το αεροσκάφος ανήκει στη συλλογή του γνωστού συλλέκτη ιστορικών αεροσκαφών Paul G. Allen ιδρυτή του Flying Heritage Collection’s (FHC).
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε βγει από τη γραμμή παραγωγής στη Βρέμη τον Απρίλιο του 1943 και στα μέσα Μαίου του ίδιου χρόνου επιχειρούσε με την 4/JG.54 Jagdgeschwade (4η Μοίρα της 54ης Πτέρυγας) στο ανατολικό μέτωπο. Η επιχειρησιακή ζωή του αεροσκάφους κράτησε περί τις επτά εβδομάδες όταν χτυπήθηκε στον κινητήρα από αντιαεροπορικό κατά τη διάρκεια αποστολής βομβαρδισμού και εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση στην περιοχή Voibakala κοντά στο Λένινγκραντ –σημερινή Αγία Πετρούπολη.
Ο πιλότος του Paul Ratz πιάστηκε αιχμάλωτος των Σοβιετικών για να απελευθερωθεί στα μέσα της δεκαετίας του ’50, πέθανε όμως λίγο πριν ανακαλυφθεί το αεροσκάφος το 1990. Μετά την ανακάλυψη του αεροσκάφους σε δασική περιοχή, το τελευταίο στάλθηκε στη Βρετανία και το 1999 πωλήθηκε στη συλλογή του Paul Allen, ώστε να καταστεί και πάλι σε πτήσιμη κατάσταση.
Η πτήση του αναγεννημένου Würger όπως ήταν το υποκοριστικό του -«αετομάχος», στα ελληνικά- είχε διάρκεια 20 λεπτά και πραγματοποιήθηκε από τον βετεράνο δοκιμαστή πιλότο Steve Hinton ο οποίος δήλωσε πως το αεροσκάφος συμπεριφέρθηκε άριστα ήταν ελαφρύ, γρήγορο και ανταποκρινόταν αμέσως στις εντολές του. Να σημειωθεί πως το αεροσκάφος φέρει τον αυθεντικό κινητήρα ένα αερόψυκτο BMW 801 D-2 ο οποίος  απέδιδε 1.539 ίππους στην απογείωση.